JellyPages.com

Saturday, July 23, 2011

pikir..pikir...pikir....


Assalamualaikum..

Dari dulu aku tak suka bila ada pilihan yang perlu dibuat.I hate to choose! Kalau pilih A,aku takut sesal kemudian.Begitu juga kalau pilih B.Hmm...

Maaf,aku memang tidak pandai memilih,membuat keputusan etc.Sebab itu aku selalu berubah keputusan,bukan aku tidak tetap pendirian,tetapi aku ada satu penyakit iaitu tidak matang untuk membuat sesuatu keputusan. Aku terlalu banyak berfikir kesan terhadap pilihan yang aku pilih.

Kadang-kadang jika aku tidak dapat memilih,aku tidak akan pilih mana-mana,aku biarkan pilihan begitu saja. Itulah kelemahan aku. Kadang-kadang buat keputusan mengikut hati,bukan akal.Bila ikut hati,sama saja ikut nafsu.Bila dah nafsuku yang sembilan berlawan dengan akalku yang satu,kadang kala akal tewas dek nafsu.
Itulah bila iman tidak kuat.

Now i need to choose,nak tidur ke,nak study..Help me,mana satu nak pilih??
Akal suruh study,nafsu suruh...????
Ahhh lu fikirlah sendiri!

No comments:

Post a Comment