JellyPages.com

Wednesday, May 4, 2011

NAMAKU HUSNA DIGELAR ROSNAH...kenapa???

SCENE SATU...action...
pada satu tengah hari indah...di dalam class cambrigde dekat PS metrik perak...

cikgu kasim:. yang santek pakai baju merah tu,,,name awak sape..
aku:.. husna cikgu..(softly sesoft soflan..)
cikgu kasim:.. hah???rosnah???..kihkihkihkih..(gelak sopan bajet aku tak dgr)
aku:.. cikgu...bukan ROSNAH...tapi HUSNA...H.U.S.N.A..HUSSSSSNAAAA!!!
cikgu kasim:..ouh..husna..hehe...duduk duduk...cuba kawal perasaan anda..
aku:..err..maap..bese la..lapar cikgu..

SCENE DUA...action!
di waktu pagi yang sgt terik..di tempat test lesen moto..aku sendirian tiada kawan..aku ternampak seorang perempuan lalu aku mendekati nye..

aku:...herm..ambik lesen moto ke??.(sumpa soklan neh sgt bodoh...da ade kat track moto..takkan blaja lesen jaga anak kut..tapi x de modal...bole la labu)
minah tu:..ouh..ha ah...lesen moto..
aku:...moto je...kereta??
minah tu:....hah..dua dua skali...
aku:..oooo...hurm..takut la nak test moto neh..mcm susa..first time neh dtg tgk org buat demo neh
minah tu:...ooyeke...saya pung...
aku:..ooo...so...bile nak test nye???
minah tu:...urm..tatau ag...awak???>.kite buat sama sama la...
aku:..hah..bole bole..(dlm hati ckp minah neh baik gile gile)
minah tu:..awak kasi number..pape bole contact date nak test..(smbil keluar enset sony erikson)
aku:..ouh..oke...0125983374..
minah tu:..name ape???
aku:..HUSNA..
minah tu:..ROSNAH???.hee..klasik...(dlm hati kut kut gelak sakan)
aku:...eh bukan ROSNAH HUSNA la..(mangkuk!!!)
minah tu:...ouh HUSNA..sori sori..salah dengar
aku:..ehe..sokey..da biasa da..

SCENE KETIGA..action!!!
sedang leka menuggu turn untuk interbiu aritu...aku tegur la sorg minah neh,..

aku:..erm..baru lepas SPM ke??
adik tu:..hurm..ha ah...awak??
aku:..eh tak...SPM dua tahun lepas..
adik tu:..ouh ade ek?..ingatkan interbiu arineh untuk lepasan SPM je
aku:..hehe..ha ah..tapi lepas SPM aritu saya ade dapat interbiu neh..tapi tolak sebab tengah ekjam..
adik tu:..ouh...akak study mane la neh??
aku:..metrik perak..
adik tu:..ouh dekat sini sini je la...
aku:..ha ah..kihkih
adik tu:...akak name ape???
aku:..urm...HUSNA..
adik tu:..hah???..ROSNAH???.(buat muka macam nama aku ratu elizebeth binti karim je)
aku:...eh bukan...HUSNA la..
adik tu:...ouh HUSNA.maap..silap dengar
aku:..eh taper..

WADDEPARK NTAH ORG DENGAR NAME AKU ROSNAH...
INGAT AKU NEH APE..
ROSNAH JOHARI??
yang selalu berlakon jadik datin yang lemah gemalai neh...???
ouh tidak..saya tidak selemah gemalai seperti nya..

ROSNAH MAT ARIS????
hak pelakon konroversi kutuk isteri NABI MUHAMMAD tu???
ouh tidak....beliau neh perasan lebih...aku tak suke die..sumpa tak suka..
OR MAYBE
DATO ROSNAH SHIRLIN ABDUL RASHID SHIRLIN???
ngehngeh...nama ayah kita da sama da dato...kihkih...hak jadi rosnah cenggini taper gak r...


OUH..motif entry kali neh...nape eh org lebih jelas dengar name aku ROSNAH..bukannya HUSNA????
ngehngeh,,makanya...ramai la panggil aku SENAH..kihkih...hua..malu la..tak larat la tiap kali org tanye name aku...aku kena pronouce yg sgt sgt jelas...HUSNA..H.U.S.N.A...kihkih..rosnah rosnah...
so..pada sape sape yang rajin bertanya nama pada orang ynag baru dikenali..kalau anda terdengar name ROSNAH di zaman era globlalisasi neh..cuba anda tanya org tu lagi...APE NAME ANDA TADI????...mustahil name nye ROSNAH di zaman teknologi macam sekarang neh..kan2???..

kepada diri saya juga..lepas neh kalau org tanye name aku..aku jawab jugak le ROSNAH..kut kut dorang bole dengar as HUSNA..kan kan???...kihkih...husna husna...maksud mu sungguh indah tapi disalah ertikan...kehkeh..

No comments:

Post a Comment