JellyPages.com

Thursday, May 5, 2011

20 perkara tentang aku yang maybe yes or maybe no korang nampak ke tak..kihkih

PERIHAL PERTAMA..
aku anak kelima daripada enam bradik..kihkih...second and last anak perempuan..ade 3 abg yang sengal dan seorang kakak yang gedik and seorang adik yang cooooolll..boring jadik anak second akher sebab bukan pilihan orang ramai..aimaklumla..org nak anak first either last..katanya mereka lebih independent plus manje plus cerdik..err....cittt..poddahhh..

PERIHAL KEDUA.
aku rapat dengan mama.tapi mama aku bukan jenis jiwang,makanya definisi rapat aku tuh hukanlah rapat jenis tidur bawah ketiak,berpeluk cium selalu..bukan bukan...mama aku gengster so dia x main ahh nak syahdu syahdu jiwang nie..tapi dalam hati ada taman...keh3...walaupun dia x pernah cakap dia rindu aku,tapi elele aku taw kalau asyik dok telefon tiap tiap hari nak cerita macam macam tuh sebab rindu laa tuh...kan kan?

PERIHAL KETIGA

aku x suka katak!sangat sangat!sejak azali...aku nampak jek pun aku dah bole bergenang air mata...tapi tuhan itu maha berkuasa,aku hampir hampir kena buat experiment pasal katak...tuhan juga maha berkuasa sebab DIA acah acah aku ja rupanya,nak bagi aku kecut perut ja,aku dapat tukar lecturer dan buat pasal lipas...

PERIHAL KE EMPAT
aku orang peRAK dan orang selalu kalo main teka-teka-dari-mana-anda-berasal,orang cakap aku orang kl...what the fishcake?yang paling x bole blah,ada yang cakap orang kelantan dan terengganu...pengsan terus...perangai loqlaq begini x layak ya berasal dari sana...walaupun bukan semua orang kelantan dan terengganu perangai bagus bagus,tapi pandangan aku untuk orang dari sana,orangnya lemah gemalai dan baik belaka...sebab depa x cakap aku orang PERAK,sebab aku bercakap xdak slang perak...memang pun...aku masuk metrik nie kot baru aku cakap mix perak..itupung lepas fenomena hantu kak limah balik rumah...kalau x i cakap macam orang keyelll u'olz....kah3..!nak buat macam mana dah kawan kawan aku pun memang kebanyakannye orang perak tapi spekin KL ...tapi apa pun,cakap perak da best!keh3..!

PERIHAL KE LIMA
aku susah percaya orang...dan kalau sekali orang tipu aku,i'm sorry,aku sangat susah nak percaya ko dah...

PERIHAL KE ENAM
aku neh sipat malu x bertempat...sebab nye???...time presentation punya la malu nak bercakap..ternyorok nyorok kat blakang partner...hua..dats y aku PHOBIA PENTAS..hikbhikk..jangan la..since form 1 sampai form5..asal naik pentas je..gugup plus malu terlampau sampai aku melakukan sesuatu yg "mak....nana malu sekarang neh"...hahahah...tapi bende2 yang aku tak malu plak mcm gelak kuat kuat dalam kelas..anak dara ngekek macam setan..hah..aku tu la...huaa...ni ag satu paling malu..ape die???..haha...jumpe orang yang aku suka...meme payah ajak date..even ngan encik NF pung ta pena date even satu kolej..so..surat menyurat semua orang tengah main peranan..hahha..aku neh sebenarnya tader keyakinan diri..tu yg sememangnye..aku tamau becakap time present sebab aku takut salah..aku malu naik pentas sebab kut kut aku syok sendiri atas pentas tu..aku malu ank jumpe orang yang aku suke takut bile jumpe die kate dalam hati.."ish..minah neh tak lawa la pulak.."..hahaha..tak ke bole putus hubungan..so bile kawin nanti..tak kan x nak jumpe or tengok tentang mata dgn suami???..hahaha.ntah la..bia la..cerai pung cerai la...tu pasai aku tamau kawin.hahah

PERIHAL KE TUJUH
aku sangat suka warna merah...sebab dari kecik mama asyik kalau beli baju ja kaler merah asyik asyik jek merah...waktu umur 6 tahun pergi kenduri kawan mama kahwin pakai baju pengantin warna merah,terus bisik kat mama cakap 'nanti nana kahwin nak pakai baju kaler merah jugak macam mak cik nie'...hamboih kecik kecik dah gatai merenyam....pastu kaler hitam plus putih jugek aku minat gilo..semad la kalau 3 kaler neh di combine dalam satu dressing...waaaaa..

PERIHAL KE LAPAN
rambut..kahkah...saya sayang rambut saya..so far,..aku pakai syampoo herbal essence...yah..yah..kelapa dan orked..saya nak balik duet saya...kihkih...conditioner aku pakai herbal essence gak..wangi..tapi mak aku kate bau macam asam jawa..kihkih..dhee..last..aku gune pantene night miracle..hok neh best..wangiii..hua...aku suka main rambut aku...kahkahkah..tetibe..



PERIHAL KE SEMBILAN
aku suka perempuan cantik...aku suka yang cantik dan pandai berfesyen...tapi yang x berapa cantik tapi pandai berfesyen hingga dia nampak cantik itu lagi aku suka...yang cantik tapi perasan pandai berfesyen itu aku x suka,yang x cantik dan perasan pandai berfesyen lagilaa x suka..eh suka hati jek x suka x suka kat orang..ingat ko best sangat SENAH?ok,minta maaf..korang ada taw sapa sapa perempuan cantik?marilaa share...kita buat group stalker perempuan cantik nak x?

PERIHAL KE SEPLOOOO
aku sangat kasar...selalu kena marah dengan mama sebab cakap telefon poom pang poom pang kuat pastuh ayat nak gengster ja...aku rasa sekarang ja aku kurang kasar...sekarang aku bergurau pun aku dah tepuk tampar orang..dulu memang nasib kaulaa kena pukul ke sepak ke..keh3..nie sebab dari kecik dok gusti dgn abang abang aku...kecik kecik siap tomboy lagi...tapi tomboy yang lembik..chet memalukan kaum tomboy jek...x macho langsung....sekarang suka tengok perempuan ayu yang keperempuanan sangat dan berangan nak jadi lebih perempuan...sebab tuh dalam cubaan tukar cara pemakaian bagai,belajar mekap,pakai heels..ecece...tapi kalau bagitaw orang cakap nak jadi lebih perempuan,semua pakat gelak..merajuk laaa camnie...tapi..kasar kasar pung..kain batik aku tetap layan kat uma..aimaklum la...nak menyepak orang senang..angkat jeee!!!..kahkahkahkah

PERIHAL KE SEBELAS
orang selalu cakap aku sombong bila 1st time jumpa aku..sebabnya aku nie x pandai beramah mesra dengan orang...kecuali orang yang aku dah biasa...aku kena orang yang start dulu..kalau orang tuh pun diam jugak,memang alamatnya hambarlaa...sebab tuh aku segan nak keluar dengan orang yang aku baru kenal dan x berapa kenal...aku takut aku jadi x reti sembang apa dan orang pun akan bosan dengan aku...tapi kalau dah kenal lama,aku akan sangat suka bercakap dan gila...dan aku paling benci bila aku kena tinggal berdua dengan orang yang aku baru kenal..gila kekok kot...dalam hati mesti menyumpah seranah sapa yang tinggalkan aku tuh....hehe..

PERIHAL KE DUA BELASS
Aku sangat suka budak kecik....bukan toyol ya,baby baby bebeh...tapi apa kan daya,adik aku ada sorang ja..kalau mama tuh muda lagi,aku dah paksa suruh beranak dah....tapi yang ganas nya.aku layan hak baby yang comel ja..kalau tak comel..aku malas nak layan..kahkahakahakaha..tapi tu la...asal da baby..mane ade yang tak comel kan..tp tu la...sekarang nie banyak kes orang buang anak...x paham aku macam mana laa sampai hati nak buang...padahal ramai kat luar tuh yang nak anak tapi x dapat...

PERIHAL KE TIGA BELASS
aku sangat sangat suka gelak...wakakakakakkakakakakakakakaakak...ha tengok..semedang gelak nye...huaa...tatau la nape...ayah banyak kali pesan..nana...cuba la jangan semedang gelak nye...kamu tu perempuan...tapi jawab senang je...HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAH..ape la abah neh...bese la tu gelak..dari orang asyik nangis je...kihkih..tapi penyakit neh meme tak bole dibendung..benda serius pung aku gelak..kena marah pung aku gelak je...kahkahkahkahakk..aiii..dari kecik sampai masuk metrik..meme KUDA name sah bagi aku..hua..kuda mahal lol...

PERIHAL KE EMPAT BELASS
aku sangat suka lelaki pakai speckkk...huaa..semad doe...contoh macam AFGHAN....huaa..semad...kihkih...tapi tu la..seplo kali aku suke pung...last last..encik NF aku speckless jugak...tapi taper..akan ku rabun kan jugak mata die so that bole die pakai speck..mesti semad la pakwe aku sorg tu...hahahahahahhahaah...mat speck mmg semad even die tak hensem macam ronaldo..kihkih...

PERIHAL KE LIMA BELASS..
impian saya neh...kihkih..ape impian nye???..kahkha...impian org gile...saya nak..time saya kawin nanti..(insyaallah)..saya nak hantaran die LAPTOP APPLE...IPHONE...IPAD...and al quran..kihkihkih..huaa...gadjet yang paling aku ralat nak beli even aku dato' sekali pung..so...hanya berharap itu semua diberi oleh orang..ekceli..kalau nak kasi time besday ke..time hari hari bese pung bole...bagi atas ape ape sebab pung bole...kahkah..(ade ke orang nak kasi)..
 
PERIHAL KE ENAM BELASSS..
aku tak suke minum air tehhhhhh....huaa....aku benci teh...benci..benci..pada diri mu...aku bosan..bosan...arghhhh..sudah2...yang ye nye...SAYA ANTI TEH..sebab ape???..aku pung tatau nape..kihkih...dulu pena la TERMINUM...mak saje nak mendajal aku..perghhh...aku jerit keliling rumah...mummy...benci teh mummy...kalau hak teh plus susu or kremer...ag la aku tak suke...BUSUK...bau kantinnnn....tapi...NESCAFE AKU LAYAN GILA.....kalau hak 3 in 1...perghh....layannnn...


PERIHAL KE TUJUH BELASSSS...
aku tak suke TELUR KUNING sama ade ia nye telur ayam..telur masin..telur puyuh..telur ape lagi????..apa ape jenis telur la...aku tak suke hak core die..ee....geli..bile makan...telur kuning atau name saintipik nye albumin kan...die macam pecah jadik ketul ketul dalam mulut..senang ckp cair di mulut...eeeee..tolong la...darurat pung aku tamau makan MELAINKAN..telur kuning da kacau kacau sekali dgn telur putih..mcm telur dadar sheila rusly....


PERIHAL KE LAPAN BELASSS....
saya sukke LULU BELLE plus icon life u2me...santekkkkkkk...design die sgt latest...so far..aku da ade purse lulu belle ngan icon..bag icon...tshirt lulu belle..pencil case lulu belle dan icon..botol air icon...casing handphone lulu belle nad icon...hah..tu je...tapi...mcm bese..kalau p JJ..tak sah kalau x beli barang barang tu melainkan kalau aku mmg sengkek gile...so...banyak barang lulu belle dgn icon aku tak update ga...suda jarang p JJ..kihkih


PERIHAL KE SEMBILAN BELASS...
aku sukke kereta model BMW..perghhh...dari BMW buruk sampai la BMW yang tah ke berapa siri..paling aku suke BMW 7 series...sumpa lawa..arghh..angan angan...tak kire la kau keje ape nanti..BMW mesti ade dalam garaj uma aku,,,kereta aku..bukan suami or tukang gaji uma aku...
gile ar..terpana tengok org pakai BMW..rase nak ngorat...eeee....geram......


PERIHAL KE DUA PULOOOO...
err..ape ek yang last neh...hahh..last last..aku suke main AIR...air ape???...air laaaaa..that y la keje uma paling aku suke basuh pinggang dgn basuh baju..tapi malas nak sidai kalau basuh baju..kihkih...kalau kat kolej..baju tiap ari aku basuh..pakai skali basuh...sebab best main air...even basuh baju time tu sorang sorang je...cawan cawan plus mangkuk mangkuk aku rajin basuh...sampaikan roomate aku punye pung aku basuh kan..kihkih..aku tak kesa.sebab aku suka main air.....waaa.best best..hua..patut la bil air rumah aku mahal...skali aku mandi..pergh..berjam lamanya...padahla tab mandi bukan ade kat uma pung..kihkih..




dah dah lap muntah hijau korang tuh..penat ya baca aku merapu meraban...hahahaa..tu la serba sebanyak tentang aku..sangat gile..pape pung..MENJADI NURUL HUSNA BINTI ABDUL RASHID  neh susah sebab selalu bermain dengan perasaan...kihkih...
anda sanggup?????..tak kannn???...kihkih

No comments:

Post a Comment