JellyPages.com

Sunday, May 8, 2011

mummmmy...sakittt....

p/s..jumpe dokter petang jumaat..tapi buat entry ari ahad,,harap paham..

hua...da 4 hari aku sakit...sakit ape???..di rahsia kan..ekceli..ni first time penyakit neh melanda aku...ish ish..sakit  meh...pedih meh..tak tahan mehhh..tapi pape pung..fesbuk aku tegar bisa layan bahh...hahahah..kental kan~~
so..petang tadi ayah aku teman p jumpe dokteee...kihkih..doktee shahrul...pestime meh p klinik tu...aku tgk muke dokte tu..aku berfikir..."mmg mane mane aku pegi...muke dokte semua sama je..putih..pakai speck...org gelap mmg xde can nak jadi dokte kot...tapi aku nak jadik dokteeee!!!!"..hahahaha..tak kesa la"..back to topic..time jumpe dokte neves kot...da lame x jumpe doktee sebenarnye..kihkih...so...aku duduk la sebelah dokter tu...lets check it out ape kami sembang,,,sembang sembnag kosong je..tapi ni yang aku ingat la..

dokter shahrul:.....sakit ape???..asal pucat sangat neh???..bibir nape merah sgt?
pesakit:.....tatau la...da nak masuk 5 hari mcm neh...
dokter shahrul:...ade ape ape symptoms?
pesakit:....ade...macam &&^^%$$##...pastu kadang kadang (&&^%%$##///macam pagi tadi saya &&^^%$#@(...maybe sebab hari panas kut...
dokter shahrul:......ouh....urm... slalu makan ape?
pesakit:....hurm...ayam goreng..
dokter shahrul:...ouh...patut la...awak kurangkan makan ayam goreng dan benda yang bergoreng.....awak tak tahan ngan mende mende tu..
pesakit:.....herrr...feveret....
dokter shahrul:..eh...feveret tak feveret..nak sihat tak????..
pesakit:..hurm...(sigh)
dokter shahrul:...bibir tu pecah eh sebelum neh?..kurang minum air eh??
pesakit:...ha ah...b4 neh kering memanjang...banyak je minum air...
dokter shahrul:.. eerrr,,,taper taper...err....saya suggest lepas neh awak selalu la &&^%$#@@())....kalau kat tempat sakit tu (&&^%$##,,jangan terus ((&^^%%$#..lepas tu...mandi air panas selalu..jgn mandi air sejuk...saya kasi awak 3 ubat...yang hak (&&^%$% untuk (&^% kat tempat sakit tu..pastu saya kasi ubat mcm (&&^%$# kalau rase mcm ubat yabg first neh x work well sgt,,,last saya kasi pil neh..makan lepas brekfes setiap hari..oke?..
pesakit:,,,ouh..oke oke..
dokter shahrul:...hurm..awak neh sensitip sgt..so better inject la...kasi immune sikit...ye...
pesakit:....hah????...inject????gulp..(adrenalin mengalir kencang)
dokter shahrul:..ye...kejap ye...nurse!..
potpetpotpetpotpet dgn nurse...
dokter shahrul:..oke...pakai short leeves kan?..bukak cardigan tu..hurm..larat la awak pakai cardigan panas panas mcm neh...


bapak time tu..tuhan je la yg tau....mcm mcm aku rase time tu...rase cuak for sure la paling tinggi..rase berdosa pung ade dok terpakse tunjuk lengan aku..takut gak kang tetibe die teraba ke ape ke...haaa..jangan la...tapi yang sure nye,,,,AKU TAKUT GILE...bile tgk jarum..saje je dokter tu tarik jarum die depan aku..sabor je la...

for sure...muke aku mmg cuak mcm pacik neh...(tapi aku rase lagi teruk kut)..dalam hati berdoa doa...ya allah...harap harap tak sakit la...harap harap lemak lemak dapat la mengurangkan rasa sakit neh...walaweeei..dalam hati punye la bangge ade lemak..bole gak jadik cushion..tader la sakit sgt..(padahal tatau..kalau banyak lemak..lagi la dokter cucuk kuat kuat sebab jarum susah nak masuk..ye la...blood capillaries da sempit..kihkih)..

first step....aku rase region yang nak dicucuk tu..sejuk..nyaman...disapu nye bius bapak banyak..waaa...nikmat...

dokte shahrul:...dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani,..(he said in arab version lol)..
ready eh??
pesakit :.....oke...(dengan nama Allah yang mah pemurah lagi maha mengasihhani..monologue la)...errr....(mata pejam seketa ketat nye...)...ku terasa besi jarum hinggap di lengan kiri...so.....
arggggggghhhhhhhhhh!!!!,,mummyyyyyyyyyyyyyyyy.....(muke je mcm neh...tapi menjerit dalam hati je)..

beberapa saat kemudian...

pesakit:...da ke dokter?...
dokter shahrul:...da lame dah nye...(sambil lap lap dgn kain net)..pegang neh..jgn sampai jatuh...nanti bleeding..
pesakit:..hah???dah?????bia betik???
dokter shahrul.:...dah...sekarang da moden...
pesakit:...err..alhamdulillah..
dokter shahrul:..ouh..alhamdulilllah...semue  oke..(sambil buat rekod aku neh lembik)..oke..ingat ye pesan saya tadi...
pesakit:..ouh..oke..oke..(sambil betui betui kan baju..pakai cardigan balik...naseb baik nurse ade...kan2)..
dokter shahrul.:..oke..ambik ubat kat kaunter...
pesakit:...oke..terime kasih...
dokter shahrul:...oke..same same..ambik la lolipop tu satu..(sambil mate jeling kat balang atas meja die penuh dgn lolipop)..
pesakit:..errr..hehe...(mmg dari tadi aku dok usha lolipop die)..terime kasih...assalamualaikum..
dokter shahrul:..yeye...waalaikumuslam...

wakakakaakkakakakaaka....perghhh...ambik ubat lepas tu..mahal meh ubat tu...naseb bek ayah aku bayarkan...

so...saat neh...ape yg dokter suggest...semua aku ikut..tu kena pantang...neh kene pantang..ecececce..macam orang lepas bersalin la plak..
so...kepada cik husna yang sensitip neh.....semoga cepat sembuh ye..awak tu da nak masuk sem baru neh...lepas neh kene struggle tau tak..kihkih...ubat jangan lupa makan...jgn asyik bedal je ape depan mata...oke???
(nasihat untuk diri sendiri..)

wakakakakaka...:)

No comments:

Post a Comment